Модуль "Первинний облік" Кабінету SMPOS

для Каси+ПРРО SMPOS (тарифи Базовий, Безстроковий)

    Достовірний та оперативний облік руху товарів і грошей

    Первинні документи та керування Довідником як на Касі, так і в Кабінеті

    Довідники товарів й залишків, контрагентів, персоналу, одиниць виміру, калькуляції блюд чи наборів, цінники

    Звіти по товарам і фінансам, журнали дій, документів тощо

    30-ть днів тестування безоплатно (тариф Старт)

    Супровід від SMPOS

Illustration

Меню сторінки

  • Кому потрібен Первинний і Товарний обліки

    Базові визначення, випадки обов'язковості Товарного обліку тощо

  • Функціонал модуля "Первинний облік"

    Опис та Тарифи

  • Коротка презентація модуля "Первинний облік"

    Відео "Огляд Кабінету користувача та Первинного обліку"

  • Налаштування Первинного обліку з "нуля"

    Детальні покрокові інструкції

  • Популярні питання та відповіді (FAQ)

    Про первинні документи, про роботу модуля "Первинний облік"

  • Реєстрація Кабінету

    Перейти на сторінку реєстрації Кабінету

  • Перейти у Кабінет

    Перейти на сторінку входу в Кабінет

Кому потрібен Первинний та Товарний обліки

  • 1

    Що таке Первинний облік

    Це система документального відображення операцій, пов’язаних із надходженням, зберіганням і відпуском товарів / послуг.
    Він базується на первинних документах і забезпечує достовірне та оперативне фіксування фактів руху товарів для подальшого бухгалтерського, податкового та управлінського обліку.
    Фактично це початкова стадія облікового процесу загалом.Та початкова стадія бухгалтерського обліку, на якій відбувається фіксування господарської операції в первинному документі, її зміна та реєстрація.

  • 2

    Що таке Товарний облік

    Товарний облік (облік товарних запасів) — це постійне внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною обліку (п.1, розділ II Порядку № 496)
    Включає в себе:● внесення даних про надходження товару згідно зі встановленими формами;● внесення даних про вибуття товарів;● зберігання первинних документів для підтвердження походження цих товарів.

  • 3

    Хто з ФОП зобов’язаний вести Товарний облік

    Обов’язково мають вести:● ФОП на загальному податку;● Платники єдиного податку + ПДВ;● Платники єдиного податку та підприємці, що торгують складнопобутовими товарами, ліками, виробами медичного призначення та ювелірними виробами.

  • 4

    Хто з ФОП може не вести Товарний облік

    1. Підприємці, у яких немає розрахункових операцій.Не розрахунковими операціями вважаються оплати виключно напряму на розрахунковий рахунок ФОП (IBAN).
    Інші види оплат (готівка, платіжні картки, чеки, жетони тощо за місцем реалізації товарів чи послуг) - є розрахунковими операціями.
    2. Всі платники єдиного податку без ПДВ, що не торгують складнопобутовими товарами, ліками, виробами медичного призначення та ювелірними виробами (згідно з п.12 Закону України про РРО).
    Які побутові товари є технічно складними можна подивитися у переліку Постанови КМУ №231.
    Ведення Первинного й Товарного обліку є добровільним у цих випадках.

  • 5

    Ще таке первинні документи. Що вважається такими

    Це письмові чи електронні документи, які містять відомості про господарські операції.Положення "Про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку".
    Типові приклади Первинних документів:● Опис залишку товарів на початок обліку, який проводиться перед початком ведення складу.Не передбачено спеціальної форми для опису залишку товарів, тому його можна оформити як наказ, положення від ФОП чи лист;● Товарні накладні, податкові накладні; ● Звіти по авансовим платіжкам, акти виконаних робіт;● Транспортні документи, митні декларації;● Акти закупки, фіскальні чеки, які необхідно зберігати при будь-яких закупках товарів чи матеріалів;● Товарні чеки;● Інші документи, що містять реквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару.

  • 6

    Терміни зберігання первинних документів

    10 лютого 2024 року згідно з Наказом Мін'юсту № 40/5 були внесені зміни стосовно строку зберігання типових облікових документів:
    ● ФОП зберігає фінансові та податкові документи впродовж 3 років;● Збільшені терміни зберігання документів щодо фінансово-господарської діяльності до 5 років;● Документи, які необхідні для податкової перевірки, треба зберігати ще рік після завершення встановленого строку;● Фінансові звітності треба зберігати постійно.и, що містять реквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару.

Функціонал модуля "Первинний облік"

Керування

Налаштування за різними потребами

    Торгові підрозділи - кожен має свій окремий облік складу товарів (постачання, залишки, рух)

    Довідник господарських одиниць - гуртових покупців, постачальників і контрагентів, складів

    Довідники видів оплат, одиниць виміру, тек, персоналу який створює та підписує документи

    Два довідники для товарів - Товарів (загальний) та Залишків (для Каси)

    Імпорт товарів / залишків

    Скоро! Бонусна система - персональні бонуси для покупців та знижки

Облікові дії

Первинні документи обліку

    Надходження товару (з роздрібними та гуртовими цінами) і переміщення товарів між торговельними точками

    Переоблік, списання, оприбуткування

    Переоцінка товарів чи послуг, окремо або гуртом, у грошах або відсотках

    Документи роздрібного продажу і закупівлі у постачальників, повернення постачальнику і від покупця

    Створення технологічних карт або торгових наборів; Документи:Виробництво / комплектація; Розукомплектація / розбирання

Звіти

Аналітика бізнес-процесів

    Продаж / Повернення;Надходження / Повернення постачальнику

    Оприбуткування / Списання

    Комплектація / Разукомплектація

    Залишки на дату, Переміщення

    Оборотно-сальдова відомость

    Журнали руху документів, товарів, платежів

    Взаєморозрахунки з контрагентами (постачальниками, покупцями тощо) 

    Конструктор звітів

Тарифи модуля "Первинний облік"

Тариф Старт діє 30-ть днів і призначений для безоплатного тестування. Після тестового періоду обирається та сплачується один з 3-х оплатних тарифів.Для тарифів Базовий та Проф передбачена можливість придбати додаткові підрозділи та рядки документів.Калькулятор тарифів модуля на початковій сторінці закладки Первинний облік у Кабінеті

Старт

0,00 грн

30-ть днів


Користувачів - 1

Підрозділів - 1

Товарів - до 1 000

Рядків документів - до 5 000

Супровід(1-а година)

Легкий

360 грн/міс

990 грн/кв

3600 грн/рік

Користувачів - 1

Підрозділів - 1

Товарів - до 1 000

Рядків документів - до 50 000

Супровід

Базовий

600 грн/міс

1650 грн/кв

6000 грн/рік

Користувачів - 3

Підрозділів - 1

Товарів - до 4 000

Рядків документів - до 200 000

Супровід

Проф

960 грн/міс

2640 грн/кв

9600 грн/рік

Користувачів - 5

Підрозділів - 1

Товарів - до 10 000

Рядків документів - до 500 000

Супровід

Налаштування "Первинного обліку"

Керівництво до налаштування і користування функціоналом модуля Первинний облік

  • 1. Початок роботи

    Перші адміністративні налаштування

      Створення організації

      Налаштування довідників, користувачів

      Перевірка довідників і одиниць

  • 2. Імпорт довідника товарів / послуг

    Як підготувати, імпортувати та вивантажити з Кабінету у додаток SM POS (касу, торгову точку) товари чи послуги

      Підготовка імпорту з модуля Дані SM POS (переоблік залишків, відключення модуля Дані SM POS)

      Імпорт Довідника, перевірка, огляд картки товару, керування Довідником у модулі Первинний облік

      Вивантаження Довідника з Кабінету на касу (додаток SM POS)

  • 3. Надходження товарів

    Як працювати з документом надходження товарів

      Створення документу

      Додавання товару (існуючого та нового), постачальники, проводка документу

      Вивантаження у Довідник та касу (додаток SM POS)

  • 4. Продаж товарів

    Як продажі на касі (додаток SM POS) потрапляють у Первинний облік

      Закриття зміни на касі (у додатку SM POS)

      Обробка протоколу зміни у Первинному обліку, проводка документу продажу

      Перевірка списання і залишків у Довіднику

  • 5. Переоблік

    Як провести переоблік у SM POS

      Варіант документу переобліку у Кабінеті безпосередньо

      Варіант документу переобліку на касі (додаток SM POS), передача і обробка в Кабінеті

      Документи списання і оприбуткування по факту переобліку

Популярні питання та відповіді про модуль "Первинний облік" (FAQ)

  • Продажі та Облік. Базовий цикл

    - Відкриваєте зміну, торгуєте, закриваєте зміну;
    - Приймаєте протокол у Первинному обліку;Первинний облік / Дії / SM POS: Обробка протоколівобираєте протокол, проводите
    - Перевіряєте нові залишки;Довідник / Залишки
    - Завантажуєте на Касу актуальні залишки;Дії / SM POS: вивантаження товарів
    Детальніше на відео https://youtu.be/eOPOxaj_bjg

  • Господарські одиниці

    В Довіднику Господарські одиниці є наступні опції;
    - Торговий підрозділЦе базова господарська одинця, яка включає Секцію (довідник товарів з залишками) та Касу (хоча б 1) де відбувається реалізація товарів / послуг.У Торговому підрозділі може бути довільна кількість кас.У всіх Кас Торгового підрозділу будуть загальні залишки (один склад).За кожним протоколом Каси створюється окремий документ Роздрібного продажу.
    Якщо необхідно вести по кожній Касі окремий облік товарів та залишків - то під кожну Касу створюється окремий Торговий підрозділ. Кількість - не обмежена.
    - СкладСклад відрізняється від Торгового підрозділу тим, що до нього не прив'язуються Каса.Тобто неможливо виводити довідник і обробляти протоколи.
    - ПостачальникФОП чи ТОВ з якими постійно відбувається закупівля товару.
    - ПокупецьФОП, ТОВ з якими постійно відбувається продаж вашого товару.
    - Постачальник та ПокупецьФОП, ТОВ з якими постійно відбувається продаж вашого товару та купівля товару у них.

  • Як робити документ Переоцінка

    Приклади формул для змін цін у довіднику Залишків:
    - додати до ціни 10 грн [Ціна]+10
    - додати до ціни 5% [Ціна]*1.05
    - ціна збільшується на 5% і округлюється до грн. ЗАОКР([Ціна]*1.05,0)
    - ціна збільшується на 5% і округлюється до 10 коп ЗАОКР([Ціна]*1.05,1)
    Після змін цін виконати операцію SMPOS: Вивантаження товарів
    Детальніше на відео https://youtu.be/JRcxithaVvQ

  • Як налаштувати декілька Торгових підрозділів (магазинів) зі своїми складами

    Для кожного підрозділу знадобиться своя секція (довідники товарів та залишків).
    1. В Адміністрування / Мережа створити секції для кожного Торгового підрозділу (магазину)Наприклад 3-и секції для 3-х магазинівSMAG1, SMAG2, SMAG3
    2. В Первинний облік / Довідники / Господарські одиницістворити 3-и Торгових підрозділи, наприклад Магазин1, Магазин2, Магазин3
    3. В карточках кожного Торгового підрозділу вказати назву відповідної секціїНаприкладМагазин1 - секція SMAG1, ...

  • Документ Продаж і документ Роздрібний продаж - у чому різниця

    Документ Продажу - це реалізація товару конкретному контрагенту.
    Документ Роздрібний продаж - це продаж роздрібним покупцям, який створюється за протоколом(ами) SMPOS.

  • Документи Списання та Оприбуткування

    Оприбуткування - це операція, зворотна Списанню.
    Зазвичай, при проведенні Переобліку виявляються недостачі та надлишки. Недостачі оформлюються Списанням, надлишки - Оприбуткуванням.
    В Оприбуткуванні оплати немає.

  • Від'ємні та додатні значення в первинних документах

    В документі Надходження платите ви, тому сума повинна бути від'ємною. Наприклад заплатили за товар 500 грн, в документі "-500,00".
    Коли платять вам - сума додатна.Наприклад, в документі Продажу "500,00".

  • Чому дані в Кабінеті можуть не зберегтися

    Робота в Кабінеті ведеться через браузер (рекомендуємо Google Chrome). Як окрема програма браузер має свої налаштування з безпеки. Одне з них - це блокування введення та збереження даних на випадок довгої відсутності активності на сторінці Кабінету.
    Тому рекомендуємо регулярно зберігати нові дані в Кабінеті (тиснути червону іконку у шапці) та перед перервою також зберігати дані.

Замовити ліцензію, рахунок на Модуль чи консультацію


Дякуємо!

Ми звяжемося з вами у найблизжий час.

Can't send form.

Please try again later.