Дякуємо!
Ми звяжемося з вами у найблизжий час.
Меню сторінки
Кому потрібен Первинний та Товарний обліки
1
Що таке Первинний облік
Це система документального відображення операцій, пов’язаних із надходженням, зберіганням і відпуском товарів / послуг.
Він базується на первинних документах і забезпечує достовірне та оперативне фіксування фактів руху товарів для подальшого бухгалтерського, податкового та управлінського обліку.
Фактично це початкова стадія облікового процесу загалом.Та початкова стадія бухгалтерського обліку, на якій відбувається фіксування господарської операції в первинному документі, її зміна та реєстрація.
2
Що таке Товарний облік
Товарний облік (облік товарних запасів) — це постійне внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною обліку (п.1, розділ II Порядку № 496)
Включає в себе:● внесення даних про надходження товару згідно зі встановленими формами;● внесення даних про вибуття товарів;● зберігання первинних документів для підтвердження походження цих товарів.
3
Хто з ФОП зобов’язаний вести Товарний облік
Обов’язково мають вести:● ФОП на загальному податку;● Платники єдиного податку + ПДВ;● Платники єдиного податку та підприємці, що торгують складнопобутовими товарами, ліками, виробами медичного призначення та ювелірними виробами.
4
Хто з ФОП може не вести Товарний облік
1. Підприємці, у яких немає розрахункових операцій.Не розрахунковими операціями вважаються оплати виключно напряму на розрахунковий рахунок ФОП (IBAN).
Інші види оплат (готівка, платіжні картки, чеки, жетони тощо за місцем реалізації товарів чи послуг) - є розрахунковими операціями.
2. Всі платники єдиного податку без ПДВ, що не торгують складнопобутовими товарами, ліками, виробами медичного призначення та ювелірними виробами (згідно з п.12 Закону України про РРО).
Які побутові товари є технічно складними можна подивитися у переліку Постанови КМУ №231.
Ведення Первинного й Товарного обліку є добровільним у цих випадках.
5
Ще таке первинні документи. Що вважається такими
Це письмові чи електронні документи, які містять відомості про господарські операції.Положення "Про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку".
Типові приклади Первинних документів:● Опис залишку товарів на початок обліку, який проводиться перед початком ведення складу.Не передбачено спеціальної форми для опису залишку товарів, тому його можна оформити як наказ, положення від ФОП чи лист;● Товарні накладні, податкові накладні; ● Звіти по авансовим платіжкам, акти виконаних робіт;● Транспортні документи, митні декларації;● Акти закупки, фіскальні чеки, які необхідно зберігати при будь-яких закупках товарів чи матеріалів;● Товарні чеки;● Інші документи, що містять реквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару.
6
Терміни зберігання первинних документів
10 лютого 2024 року згідно з Наказом Мін'юсту № 40/5 були внесені зміни стосовно строку зберігання типових облікових документів:
● ФОП зберігає фінансові та податкові документи впродовж 3 років;● Збільшені терміни зберігання документів щодо фінансово-господарської діяльності до 5 років;● Документи, які необхідні для податкової перевірки, треба зберігати ще рік після завершення встановленого строку;● Фінансові звітності треба зберігати постійно.и, що містять реквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару.
Функціонал модуля "Первинний облік"
Керування
Налаштування за різними потребами
Облікові дії
Первинні документи обліку
Звіти
Аналітика бізнес-процесів
Тарифи модуля "Первинний облік"
Тариф Старт діє 30-ть днів і призначений для безоплатного тестування. Після тестового періоду обирається та сплачується один з 3-х оплатних тарифів.Для тарифів Базовий та Проф передбачена можливість придбати додаткові підрозділи та рядки документів.Калькулятор тарифів модуля на початковій сторінці закладки Первинний облік у Кабінеті
Старт
0,00 грн
30-ть днів
Користувачів - 1
Підрозділів - 1
Товарів - до 1 000
Рядків документів - до 5 000
Супровід(1-а година)
Легкий
360 грн/міс
990 грн/кв
3600 грн/рік
Користувачів - 1
Підрозділів - 1
Товарів - до 1 000
Рядків документів - до 50 000
Супровід
Базовий
600 грн/міс
1650 грн/кв
6000 грн/рік
Користувачів - 3
Підрозділів - 1
Товарів - до 4 000
Рядків документів - до 200 000
Супровід
Проф
960 грн/міс
2640 грн/кв
9600 грн/рік
Користувачів - 5
Підрозділів - 1
Товарів - до 10 000
Рядків документів - до 500 000
Супровід
Налаштування "Первинного обліку"
Керівництво до налаштування і користування функціоналом модуля Первинний облік
1. Початок роботи
2. Імпорт довідника товарів / послуг
3. Надходження товарів
4. Продаж товарів
5. Переоблік
Популярні питання та відповіді про модуль "Первинний облік" (FAQ)
- Відкриваєте зміну, торгуєте, закриваєте зміну;
- Приймаєте протокол у Первинному обліку;Первинний облік / Дії / SM POS: Обробка протоколівобираєте протокол, проводите
- Перевіряєте нові залишки;Довідник / Залишки
- Завантажуєте на Касу актуальні залишки;Дії / SM POS: вивантаження товарів
Детальніше на відео https://youtu.be/eOPOxaj_bjg
В Довіднику Господарські одиниці є наступні опції;
- Торговий підрозділЦе базова господарська одинця, яка включає Секцію (довідник товарів з залишками) та Касу (хоча б 1) де відбувається реалізація товарів / послуг.У Торговому підрозділі може бути довільна кількість кас.У всіх Кас Торгового підрозділу будуть загальні залишки (один склад).За кожним протоколом Каси створюється окремий документ Роздрібного продажу.
Якщо необхідно вести по кожній Касі окремий облік товарів та залишків - то під кожну Касу створюється окремий Торговий підрозділ. Кількість - не обмежена.
- СкладСклад відрізняється від Торгового підрозділу тим, що до нього не прив'язуються Каса.Тобто неможливо виводити довідник і обробляти протоколи.
- ПостачальникФОП чи ТОВ з якими постійно відбувається закупівля товару.
- ПокупецьФОП, ТОВ з якими постійно відбувається продаж вашого товару.
- Постачальник та ПокупецьФОП, ТОВ з якими постійно відбувається продаж вашого товару та купівля товару у них.
Приклади формул для змін цін у довіднику Залишків:
- додати до ціни 10 грн [Ціна]+10
- додати до ціни 5% [Ціна]*1.05
- ціна збільшується на 5% і округлюється до грн. ЗАОКР([Ціна]*1.05,0)
- ціна збільшується на 5% і округлюється до 10 коп ЗАОКР([Ціна]*1.05,1)
Після змін цін виконати операцію SMPOS: Вивантаження товарів
Детальніше на відео https://youtu.be/JRcxithaVvQ
Для кожного підрозділу знадобиться своя секція (довідники товарів та залишків).
1. В Адміністрування / Мережа створити секції для кожного Торгового підрозділу (магазину)Наприклад 3-и секції для 3-х магазинівSMAG1, SMAG2, SMAG3
2. В Первинний облік / Довідники / Господарські одиницістворити 3-и Торгових підрозділи, наприклад Магазин1, Магазин2, Магазин3
3. В карточках кожного Торгового підрозділу вказати назву відповідної секціїНаприкладМагазин1 - секція SMAG1, ...
Документ Продажу - це реалізація товару конкретному контрагенту.
Документ Роздрібний продаж - це продаж роздрібним покупцям, який створюється за протоколом(ами) SMPOS.
Оприбуткування - це операція, зворотна Списанню.
Зазвичай, при проведенні Переобліку виявляються недостачі та надлишки. Недостачі оформлюються Списанням, надлишки - Оприбуткуванням.
В Оприбуткуванні оплати немає.
В документі Надходження платите ви, тому сума повинна бути від'ємною. Наприклад заплатили за товар 500 грн, в документі "-500,00".
Коли платять вам - сума додатна.Наприклад, в документі Продажу "500,00".
Робота в Кабінеті ведеться через браузер (рекомендуємо Google Chrome). Як окрема програма браузер має свої налаштування з безпеки. Одне з них - це блокування введення та збереження даних на випадок довгої відсутності активності на сторінці Кабінету.
Тому рекомендуємо регулярно зберігати нові дані в Кабінеті (тиснути червону іконку у шапці) та перед перервою також зберігати дані.
Замовити ліцензію, рахунок на Модуль чи консультацію